Відкрито новий спосіб очищення води, що знищує 99,99% бактерій

Відкриваючи кран, ми часто не замислюємося, яка вода тече з нього. Але для багатьох людей у ​​всьому світі подібна нерозсудливість – ризикована. Китайські дослідники розробили технологію, яка допоможе впоратися з кризою, використовуючи те, чого у нас достатньо: сонячне світло.

Організація Об’єднаних Націй заявляє, що понад два мільярди людей не мають вільного доступу до безпечної, чистої води для пиття і санітарії – основного права людини, проголошеного Генеральною Асамблеєю ООН в 2010 році. Один мільйон осіб щорічно помирає від хвороб, пов’язаних з небезпечною водою і відсутністю гігієни. Додайте до цього зростаюче сільське господарство і зміни погодних умов – потреба в безпечному і стабільному водопостачанні тільки продовжує зростати.

Ось чому висновки вчених, опубліковані в науковому журналі Chem, так важливі і цікаві. Використовуючи фотокаталізатор – матеріал, який хімічно змінюється в присутності світла – графітового нітриду вуглецю (g-C3N4), вчені швидко знищили майже 100% хвороботворних бактерій в проведених тестах на 10 літрів води. Це добова норма питної води для чотирьох чоловік.

Фотокаталізатори притягують електрони, які утворюють кисневі сполуки (такі як перекис водню), які очищають воду від шкідливих бактерій. У той час як використання фотокаталізатора і сонячного світла для очищення води – не нове, попередні методи вимагали використання металів, які залишали після себе забруднюючі речовини, або потребували набагато більшому часу для завершення процесу.

Дослідники вже почали роботу з інженерами, щоб в майбутньому пустити даний метод очищення в великомасштабне комерційне виробництво.