Чи важливіші гени батьків за виховання?

Нове дослідження, опубліковане в Behavior Genetics, стверджує: дитина може отримати в спадок від батьків не тільки колір очей і форму носа, а й моральні якості.

Дослідники вивчили більше 700 пар братів і сестер і прийшли до висновку, що ДНК може впливати на моральний компас молодих людей сильніше, ніж їх виховання. Вчені виявили, що рідні діти більше схожі на своїх батьків, навіть якщо їх зведені брати і сестри виросли з ними в одному будинку.

Дослідники вимірювали позитивні якості батьків (чуйність та похвала) і негативні (конфлікти і підвищення голосу). Вони також виміряли відповідальність дітей в підлітковому віці і свідомість в молодості.

Проаналізувавши дані, вчені прийшли до висновку: незважаючи на те, що позитивне виховання дитини пов’язано з його відповідальністю і сумлінністю в майбутньому, цей зв’язок сильніше виявляється у рідних дітей.

Автор дослідження, професор психології Дженай Нейдерхайзер вважає, що робота допомагає пояснити те, як батьки формують характер дітей.

Більшість людей припускають, що виховання дітей формує розвиток доброчесного характеру у дітей виключно в навколишньому середовищі. Але наші результати показують, що є і спадкові впливу, – сказала вона.

Незважаючи на те, що дослідники виявили генетичний зв’язок з рисами особистості, вони підкреслюють, що виховання і оточення також формують характер дитини.