Як створити фантастичні знімки в погану погоду

На вулиці хмарно, туман, злива або моросить? У природи немає поганої погоди. Ви знаєте, що навіть у негоду ви можете зробити суперські знімки, які будуть унікальними та яскравими.

Коли ви приїхали на місце зйомки і виявили, що воно оповите густим туманом, вважайте, що ви – щасливчик! Коли, дивлячись у вікно ви побачили пряку або дощ, не скасовуйте фотозйомку, дощ стане помічником у вивченні нових тонкощів у цьому процесі. Чим незвичніше погодні умови, тим більше захоплюючими виходять знімки.

Як формуються шторми

Шторми утворюються, коли область низького тиску виявляється оточеною областю високого тиску, в результаті чого згущуються хмари. Температура поверхні Землі підвищується, нагріваючи, в свою чергу, повітря прямо над собою. Він піднімається, а холодне повітря зверху йде вниз. Запускається конвекційний процес. Чим тепліше повітря, тим вище він піднімається, формуючи чудові купчасто-дощові хмари.

Які сюжети вибрати для грозового неба

Всі пейзажі по-своєму прекрасні, однак деякі будуть краще за інших. Якщо хмари, що скопилися на небі особливо вражають, зробіть їх центральним предметом зйомки, а передній план нехай грає другорядну роль. Для цього зробіть лінію горизонту нижче.

Часто відмінно виглядає пейзаж з чистою лінією горизонту. Якщо ви хочете включити якийсь об’єкт в композицію, переконайтеся, що він виглядає досить маленьким по відношенню до неба.

Якщо є вітер, використовуйте його для посилення ефекту: довге волосся або вільний одяг, що розвівається на вітрі, завжди додають драматичності.

nejron / Depositphotos.com

1. Подалі від бризок

Якщо ви фотографуєте на узбережжі в штормову погоду, захистіть отвір для камери від бризок. Особливо бережіть її задню сторону – використовуйте власне тіло як щит.

2. Сірі або кольорові хмари

У штормову погоду у вас є різні варіанти. Якщо ви будете знімати в середині дня, хмари будуть здаватися сірими. Тому, щоб фотографія вийшла цілісною, переконайтеся, що передній план має схожу обмеженою палітрою. А ось на заході або світанку ви можете, навпаки, отримати дивовижні барвисті небеса.

Пам’ятайте: пил також може завдати серйозної шкоди техніці. Захищайте камеру не тільки від бризок, але і від поривів вітру.

4. Баланс яскравого неба

Використовуйте фільтр нейтральної щільності. Він дозволить вам збалансувати експозицію переднього плану зі значно більш світлим небом. Якщо сонце знаходиться під прямим кутом, експозиція може бути нерівномірною уздовж неба. В такому випадку розташуйте ND-фільтр горизонтально.

Одним із найбільш важливих аспектів при фотографуванні погоди в пейзажі  – вибір вдалого поєднання  переднього плану і неба.

Знімаємо пейзажі в похмуру погоду

Сіре небо зазвичай асоціюється з негативом. Багато хто скаржиться на ті дні, коли не вистачає сонячного світла. Легко впасти в депресію, якщо постійно похмуро. Але є і позитивна сторона в такій погоді.

Перше, що потрібно врахувати: термін «сіре небо» охоплює безліч погодних умов – від товстих непроникних хмар до ніжних розсіяних хмарних шарів на блакитному небі. Кожен випадок дає вам унікальний шанс.

Які плюси похмурої погоди

Шари хмар допомагають зменшити контрастність. Сучасні дзеркальні фотокамери, при всіх своїх перевагах, схильні до одного недоліку: одержувані зображення часто надто контрастні, особливо при яскравому сонячному світлі. У похмуру погоду такої проблеми немає.

Досвідчені фотографи часто ставляться до похмурій погоді як «небесному софтбокса». Якщо ви хочете зняти портрет або фігуру в дверях, результат вийде набагато привабливіше саме під сірим небом.

Сіре небо створює настрій в ландшафтних знімках. У той час як всіх нас вражає мальовничий ландшафт, з досвідом з’являється бажання зробити щось менш ординарне, наприклад отримати вид, який би виражав пафос і печаль. Такі сцени краще доповнюються темним небом.


fyletto / Depositphotos.com

6. Правильний баланс білого

При зйомці сірого неба важливим є те, що воно вільно від колірних відтінків. Щоб забезпечити це, ви повинні вибрати правильний баланс білого. Опція AWB досить надійна. Але для повної впевненості в отриманні бажаного результату виберіть режим Cloudy, колірна температура якого – 6 000 градусів за Кельвіном і відповідає неба в похмурий день.

7. Акцентовані тони

У похмурому світлі акцент зображення повинен бути на тонах. Чи збираєтеся ви зберегти своє зображення в кольорі або вирішили перетворити його в чорно-білий, саме тони будуть передавати настрій. Досягти цього при яскравому сонячному світлі виразно важче.

Сіре небо надає унікальну можливість включити сонце безпосередньо в фотографію без недодержка. У той час як сонце злегка закрите хмарами, воно може стати досить цікавою рисою композиції, чого ніяк досягнеш в сонячний день.

9. Відображення прихованих деталей

Багато дрібні деталі природи будуть виглядати набагато яскравіше з дуже блідим сірим небом на тлі. Це суперечить багатьом правилам ландшафтної фотографії. Але ви побачите, що скромна краса листя або відображень стане більш очевидною в похмурий день.

10. Виразне небо

Не завжди варто знімати небо при створенні пейзажів. Часто зображення може виглядати набагато краще зовсім без нього. Плоске й безлике небо навряд чи багато додасть в вашу фотографію.

Знімаємо в дощ

Так само, як і сіре небо, дощ буває дуже різноманітним – від легкої мряки до повномасштабного потопу, і кожен представляє унікальні можливості для фотозйомки.

Однак необхідно, по-перше, не промокнути самому, а по-друге, не промочити свою камеру. Важко бути повним ентузіазму, коли ви промокли. Точно так само і ваш фотоапарат буде вразливий під час дощу, якщо його не захистити належним чином.


tab62 / Depositphotos.com

Найлегший дощ – мряка. Її навіть можна часом сплутати з туманом. Земля злегка волога і при короткочасній мряці висихає досить швидко.

Значно більш інтенсивні грози. І хоча під час грози важко працювати, при цьому з’являються чудові можливості для створення оригінальної фотографії. Саме тому, що більшість фотографів не наважуються знімати в таких складних умовах.

Грози виникають при формуванні купчасто-дощових хмар і часто супроводжуються громом і блискавками. Вони трапляються в будь-який час року, але частіше в кінці весни і влітку, особливо ближче до вечора.

Найбільш складно працювати під час дощу, що супроводжується сильним вітром, особливо якщо напрямок вітру весь час змінюється. Варто повернутися до нього спиною, як новий порив знову б’є в обличчя. Але якщо ви готові до таких складнощів, то вам може представитися чудовий випадок.

А ось під час затяжного дощу працювати найпростіше – результати зазвичай виходять відмінні. Секрет в тому, щоб звернути більше уваги на землю. В такий час вона більш насичена за кольором і сповнена цікавих відображень. За відсутності вітру ви зможете працювати цілком комфортно, якщо зробите такі запобіжні заходи.

Дощовик

Більшість камер (якщо не всі) можуть витримати випадкові краплі дощу, але мало яка може пережити тривалий злива. Купуйте спеціальні пластикові дощовики для камери і об’єктивів.

Причали

Причали – ідеальні об’єкти для зйомки в дощ. Мокрі дерев’яні підлоги відмінно відображають. Плюс такі місця, як правило, безлюдні під час дощу. Якщо ви в змозі знімати в умовах низької освітленості або вночі, нудні в звичайний час пірси можуть стати карколомними на ваших фотографіях.

Нічні вогні

У місті також з’являються неймовірні сюжети в дощ, особливо в нічний час. Вам не потрібен проливний дощ. Цілком достатньо і дрібного дощу, щоб отримати відображення яскравого неонового освітлення.

Річки

Якщо ви перебуваєте в сільській місцевості, не забувайте про можливість сфотографувати поточну воду. Каскади і водоспади часто найбільш фотогенічні, саме коли йде дощ. Рухому воду найкраще фотографувати при використанні малої витримки: між ¼ і 8 секундами для досягнення гладкого ефекту.

Веселка

Відразу ж після дощу може з’явитися веселка, про це знають навіть діти. Подумайте заздалегідь, де б ви хотіли розташувати кінець веселки. З композиційної точки зору веселка може бути використана в якості ведучої лінії. Пошукайте дерево або будівля, яке можна використовувати в якості фокус-точки.


steveheap / Depositphotos.com

Трохи ясності

Деяким зображенням, знятим під час дощу, може не вистачати контрастності, особливо в півтонах. Якщо ви користуєтеся Adobe Camera Raw, Lightroom або Photoshop, це легко можна виправити, збільшивши чіткість (Clarity) ваших RAW-зображень. Посуньте її вправо, щоб оживити півтони.

Знімаємо пейзажі в туман

Вважати густий туман або легкий серпанок поганою погодою не зовсім коректно. Навіть новачки приймають виклик густому туману. Він показує нюанси, недоступні в будь-яких інших умовах.

Як правило, туман значно знижує насиченість кольору. При цьому набагато більший акцент робиться на тонах. Такі зображення можуть бути успішно перетворені в чорно-білі.

В туман тональна перспектива робить видалені об’єкти значно світліше, ніж ті, що ближче до камери. Це особливо помітно в лісі.

Зйомка туману або нічної мли дозволяє отримати дуже атмосферні зображення. Штучні вогні стають спокійнішими, створюючи неземні ефекти. А світлові промені злегка спотворюються, коли імла паморочиться навколо – виходять досить казкові сюжети. Якщо земля волога, можна захопити ледь вловимі відображення.

Міський пейзаж може виглядати особливо цікаво в тумані: пробки, ближнє світло фар, мовчазні однотонні вулиці, створюють загадкові сюжети. Будинки, що йдуть вдалину, здаються незвично чужими. Згадайте вельми виразні фільми 40-х і 50-х років, щоб оцінити потенціал цієї пропозиції.

Пошукайте важковловимий образи. Туман має здатність спрощувати форми і послаблювати текстуру, отже, об’єкти, навіть ті, що порівняно близько до вас, лише окреслені силуетом. З візуальної точки зору сцена, охоплена туманом, спрощується.

Швидкоплинність туману

Димки і тумани, як відомо, недовговічні. Часто є лише момент, щоб знайти підходяще місце, поки туман не зник. Знайдіть такі місця ще до настання туману. Підкресліть настрій за допомогою теплого і холодного фільтрів Photoshop.

Перспектива

Волога в повітрі створює ілюзію, що об’єкти тим світліше, ніж далі вони від камери. Цей візуальний феномен стає особливо помітним при використанні телеоб’єктива. Правда, якщо освітлення низьке, вам буде потрібен штатив.

Підвищуйте експозицію

Проблема, з якою ви напевно зіткнетеся, – недоекспонірованість. Система виміру в камері запрограмована на 18% сірого, а це означає, що ваші знімки в тумані будуть недоекспонувати. Найпростішим рішенням є вибір ручного режиму і більш відкрита діафрагма.

Уздовж пагорбів

Якщо ви поруч з горбистою або гірською місцевістю, варто врахувати, що туман може підніматися або опускатися в залежності від навколишнього середовища. Спробуйте знайти ізольовані об’єкти на передньому плані (наприклад, дерево) і використовуйте їх в якості фокус-точки. Не бійтеся знімати в ширину, показуючи, наскільки мало дерево в порівнянні з туманом.

prudek / Depositphotos.com

Безумовно, комфортніше фотографувати в погожі дні, коли тепло і сонячно. Однак варто також використовувати прекрасні можливості, які з’являються при менш сприятливій погоді. Складнощі, що виникають під час зйомки в такий час, допомагають фотографу розвинути більш широкий кругозір. Головне тут – правильний настрій.

Джерело lifehacker.ru

- Advertisement -

Залишити відповідь

Ваша електронна адреса не буде опублікована.