Конфлікт: чому не потрібно його боятися і як отримати бажаний результат?

Чи потрібні нам конфлікти? Звичайно, потрібні – впевнена психотерапевт Вероніка Степанова. Якщо ви хочете змінити відносини, які не влаштовують, доведеться піти на зіткнення інтересів. Важливо лише правильно вести непросту розмову, щоб вона закінчилася не сваркою, а взаєморозумінням.

Багато хто боїться конфліктів. Вони згодні відчувати почуття постійної тривоги, аби не залишати зону комфорту. Якщо ви хочете позбутися від цього тяжкого стану, вам доведеться ініціювати конфлікт і відстояти свої інтереси. Щоб змінити ситуацію, але зберегти при цьому відносини, треба дотримуватися ряду правил.

Заздалегідь викладіть аргументи на папері

Як правило, конфлікти проходять емоційно. Позначивши думки на папері, ви підготуєте себе до того, щоб триматися питань, які безпосередньо стосуються конфліктної ситуації. Так у вас більше шансів говорити про те, що ви хотіли б змінити у відносинах, і не переходити на взаємні звинувачення.

Спостерігайте за співрозмовником з боку

Як би ви не підготувалися до бесіди, важко протистояти емоційного потоку, в який вас намагається залучити друга сторона. Однак, як тільки включається афект: агресія у відповідь на наступ кривдника або, навпаки, переляк – ви програли. Ви забуваєте про все, що попередньо написали, і потрапляєте в емоційний потік, що позбавляє вас здатності мислити раціонально. Спробуйте зробити символічний крок в сторону, переключивши увагу з того, що вам говорять, на того, хто це говорить. Придивіться, як людина в цей момент виглядає, який у нього колір очей, особливості одягу. Пофарбовані у нього волосся або натуральні? Чи ретельно випрасуваний сорочка? Уявіть його не своїм противником, а п’ятирічним малюком, який просто став старше. Так ви повернете холоднокровність, яке допоможе діяти в своїх інтересах.

Визначте, що насправді хоче співрозмовник

Конфлікти можуть бути прямими та непрямими. У першому випадку все ясно: вашу машину підрізають на автостраді, і конфлікт не виходить за рамки дорожнього інциденту. Однак часом за вираженої претензією може ховатися зовсім інша причина невдоволення. Близька людина ревнує вас, але сказати це з різних причин не вирішується. Замість цього він звинувачує вас у тому, що ви наполягаєте на поїздку до друзів, а він волів би інше проведення часу. Позиція відстороненого спостерігача і тут дозволить вам краще бачити підводні течії: що насправді лежить в основі конфлікту.

Дозвольте співрозмовникові виговоритися

У всякого конфлікту є свої фази. Не намагайтеся якнайшвидше закінчити неприємну розмову і дайте співрозмовнику можливість пройти найбільш емоційний етап, що дозволяє звільнитися від нагромадилося вантажу образ. Чим більше в людині напруги, тим складніше йому вас зрозуміти. Слова, які йому важливо почути з вашого боку: «Я тебе розумію».

Завжди повертайте сказане

У короткій формі перекажіть йому все, про що він говорив. Це дозволить людині відчути, що він вами зрозумілий та прийнятий.

Говоріть так, щоб вас слухали

Намагайтеся не підвищувати голос: чим голосніше ви будете говорити, тим гірше вас будуть сприймати. Тримайтеся тільки піднятої теми, виклавши своє бачення ситуації максимально стисло і без образ. Відмовтеся від будь-яких фраз, прямо або побічно звинувачують другу сторону: «Ти справедливо жахливо». Замість цього скажіть: «мені б хотілося», «у мене є ідея», «буде здорово, якщо …». Цим ви даєте зрозуміти, що не належите до співрозмовника як до супротивника, а протягуєте руку і чекаєте від нього допомоги.

- Advertisement -

Залишити відповідь

Ваша електронна адреса не буде опублікована.