Control – оцінки та враження від гри

Вже незалежна студія Remedy, яка останні роки працювала з Microsoft, нарешті «релізнула» свій новий паранормально-трилеровий- бойовик Control, при повному фінансуванню з власної кишені. Досвід, стиль та ігрова механіка останніх ігор – ось, що лежить в основі Control, такий собі симбіоз Quantum Break та Alan Wake. Від Першої, це шутерна частина, від другої – атмосфера, хоча без літературних класиків жанру не обійшлось. Сама ж ідея сценарію належить Сему Лейк, незмінному письменнику студії та автору культового нуар-бойовика Max Payne 1,2. Розробка тривала майже чотири роки.

Що ж у фіналі отримали? Досить непогану гру з заплутаним сюжетом та класною бойовою системою. Як пишуть професіонали, гра на даний момент – це квінтесенція ідеально поєднаних на високому рівні кращих ігрових знахідок та фішок студії. Але для повного занурення і розуміння, що ж насправді коїться, потрібно забагато часу, пошуку паперових уривків, що розкиданні по всій ігровій локації. Адже саме через уривки ми отримуємо відповіді. В іншому разі, гравець не в змозі буде оцінити весь потенціал трилеру. Чому таким чином нам подають сюжет розробники, невідомо. Можливо, брак коштів, хитрий трюк для штучного утримання гравців? Ну таке собі ще задоволення. Але на якість дійства, що розгортається перед нами, це ні в якому разі не впливає. Не всі будуть шукати ті кляті клаптики. 

На момент публікації гра отримала 86 балів на Metacritic. Ось що пишуть професіональні ігрові видання.

The Games Machine 93 – «Remedy перевершила себе, створивши бездоганну історію, тісно переплітаючи з унікальною та таємничою атмосферою будинку, тим самим піднімаючи планку для всіх наступних проєктів жанру трилера та пригод на новий рівень. А це на хвилиночку – дорогого коштує.»

PCWorld 90 – «Control – це кульмінація всієї попередньої творчості Remedy. Їм вдалось поєднати екшн-гру ААА класу з атмосферною, жахливою та багатогранною історією будівлі Федерального Бюро контролю. Це так чудово, що на деякий час можна забути Alan Wake 2.»

GamesRadar+ 90 – «Практично ідеальне поєднання: історії, геймплея та потрясних дивацтв — це гра, яку ми будемо пам’ятати та обговорювати ще не один рік, а можливо і більше, протягом декількох поколінь.»

Kanobu 9/10 – « Control – це бездонна скриня з купою відсилань до Девіда Лінча, Стівена Кінга, фільму «Сяйво» від Стенлі Кубрика, серіалу «Цілком таємно», Говарда Лавкрафта та ще численним міфам і міським легендам. І ви не повірите, все працює ідеально, гра не скотилась до банальної мішанини з образів: це самостійна, неймовірно стильна, унікальна авторська історія, діамант, яку хочеться розбирати на клаптики, досліджувати, читати й продовжувати дивитися. І, звичайно, грати в неї теж шалено захопливо.»

PC Games 80 – «У Control, відверто кажучи, є проблеми, як, наприклад, марне витрачання часу на вивчення карти та і не найкраща подача історії. Але для мене їх замало, щоб я забув ті відчуття, той драйв під час запеклого протистояння з ворогами, чудову атмосферу та сильний світ гри. Я, наприклад, не залишу Федеральне Бюро Контролю, поки не розкрию останню його таємницю.»

Igromania 3/5 – «Чудова, гостроцікава за задумом гра, що стала заручницею власного геймплея. Control мала всі шанси провернути зі своїм концептом більше унікальних та цікавих речей, але, нажаль, на ці амбіції, можливо, просто не вистачило ресурсів. Тому у Remedy не шедевр, а лише середній — хоч безумовно і дійсно красивий — шутер.»

Гра дійсно не шедевр, але заслуговує уваги гравців та поцінювачів творчості студії. Навіть якщо вас не цікавить історія світу, де розгортаються події, вам припаде до душі сам процес утилізації противників за допомогою здібностей головної героїні. Це щось неймовірне, кожен предмет у грі, це ваш захист чи зброя. Жбурнути у ворога стіл, інші офісні причандали, чи прикритись від обстрілу каменюками з колони. Це фішка гри, від якої ви отримуєте не аби яке задоволення. І от скажіть, де в сучасних іграх є така шалена взаємодія?


авторSunhiLegend

Гра звичайно не ідеал, технічна сторона шкутильгає, але не критично, і студія вже працює над виправлення помилок та низької працездатності гри, як на ПК, так і на сучасних консолях. Головне, що гравець отримує, це справжній фан від процесу і деякі, навіть, від сюжету.

В наш час, коли тренд ігрової індустрії лут-шутери з багатомільйонними бюджетами та мережевою складовою, Control – це вимирущий динозавр.

Хоча вирішувати як завжди вам — грати чи не грати, придбати чи не придбати. І дійсно, щоб оцінити всі візуальні красоти гри, вам потрібен топ комп’ютер, і як свідчать власники останніх, воно дійсно того варте.

- Advertisement -

Залишити відповідь

Ваша електронна адреса не буде опублікована.